Friday, December 21, 2012
. : . Merepeknya la . : .
Ketinggalan zaman sangat ke ?
Kisah tahun 2009
Wife : abang nak beli henpon?
Husben : Yup ..nak beli iPhone .
Wife : Wah ...kayanya.
Husben : Takpe ...kita beli dua.
wife berfikir sejenak..sebab kurang bijak pakai iPhone.hurmmm
Akhirnya :
Result : En Husben beli Iphone .
Result 2 : Wife beli nokia biasa , sbb tak berminat dengan iPhone dan blackberry.
Sekarang tahun 2012 :
Wife : Henpon saya mcm ketinggalan zaman...Semua orang pakai henpon Samsung la ape la...iPhone la...
Husben : kan dulu dah offer ..
Wife : Belikan iPhone 5 boleh...
Husben : Tengok tahun depan
Hakikat sebenarnya ialah , saya org yang kurang pada TEKNOLOGI.Sangat berbeza dengan suami.
Dari semua aspek , sy agak kurang gemar kan teknologi , saya juga bukan org yang suka amik risiko.
Hakikatnya henpon saya Nokia lama yang touch screen itu je...
Bila dikenang balik ... dulu dah canggih ...tapi skrg org rasa nokia ermmm
org lebih kepada Samsung ....iPhone
Dulu Samsung tu sape pandang ?... sume org sibuk nokia je.hahahaha
Ini adalah hakikatnye yang kita perlu tahu ...adakala kita berada diatas dan ada kala berada dibawah.
Dari semua segi ...kereta ,henpon , semua nya...termasuk la karier ...kehidupan dan segalanya.
Kalau dari segi Kereta , tgk ajhe kereta KIA ...dulu ...sape nak beli KIA?
Skrg on the road ...FORTE menggugat Kedudukan Honda City, Vios , Civic...dll.
Hidup ini umpama roda ...ia berputar...naik turun...adakala kita diatas dan adakala kita dibawah.
Mungkin berada dibawah sangat menyakit kan ...tapi tahukah kita sebagai manusia...derita itu membuatkan kita lebih dekat
Kepada Allah.
Jika itu membuatkan kita dekat padanya...lebihkan baik kita lepas kan .....mcm lagu wanna ....
"Lepaskan lah lepaskan semua ...."
Yeay ... Finally aku terasa bebas...bebas untuk berfikir...untuk mulakan kehidupan baru...
Paling penting .... Aku terasa seperti burung yang terbang bebas !!!!!!!!!!!!!!!!!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment